Jong gegraasd, Oud gedaan!
campagne voor het weiden van jongvee

WIN 50 weidepalen met jouw registratie idee

Campagneteam looft prijs uit voor beste registratie idee
Belonen weidedagen jongvee speerpunt
Het staat als een paal boven water. Het weiden van jongvee is een goede investering voor een later optimaal grazende melkkoe. Daarnaast draagt weidegang van de jongelingen bij aan het imago van de melkveesector en ammoniakreductie. Het registreren van de weidegang jongvee staat in de kinderschoenen. Wie weet nu beter wat werkt en niet werkt qua registratie? De melkveehouder zelf.
Registratie van weidedagen jongvee moet praktisch uitvoerbaar zijn en betrouwbaar. Goede ideeën zijn welkom. Het beste idee wordt beloond met een bundel van 50 weidepalen en het bijna beste idee met een stapel van 25 weidepalen.

Het campagneteam Jong gegraasd, oud gedaan richt zich op het stimuleren van jongvee weiden. Maar dat niet alleen. In het verlengde daarvan is een speerpunt jongvee weiden beloond kan worden. Het doel is om een aparte premie bij de zuivelaars te realiseren vergelijkbaar met de plus op melkgeld voor weidend melkvee. Ook ammoniakreductie door jongvee weiden is een vorm van verdienmodel als op bedrijfsniveau daarmee een deel van de stikstofopgave wordt gehaald.


.